Dag 11. Valley of Fire en Hurricane

5 mei 2019 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Dag 11 alweer, we zijn op de helft van ons reis en hebben nu al zoveel gezien en er komen nog zoveel dingen aan!  Afgelopen nacht hebben we echt ontzettend lekker geslapen in het MGM Grand hotel is Vegas, ondanks dat het hotel bijna 7000 kamers heeft sliepen wij heerlijk rustig en stil op de 10e verdieping.

Vanmorgen op tijd opgestaan om onze koffers te pakken en onze reis te vervolgen. We laten het mooie maar ontzettend drukke Vegas achter ons en vertrekken eerst richting "Hoover dam" om daar eens een kijkje te nemen. Het is al erg vol met toeristen op dat moment, we bekijken de grote dam en springen weer in de auto om richting "Valley of Fire state Park" te rijden om daar de "Fire Wave" te bekijken. Het is een ontzettend mooi landschap, prachtige rode rotsen, je snapt gelijk waarom ze het Valley of Fire noemen. Bijzonders dat er zoveel verschillende landschappen bestaan en dat het (voor Amerikaanse begrippen) allemaal best dicht bij elkaar ligt. Eenmaal aangekomen op onze bestemming stappen we uit de auto om zo'n 1km te lopen richting de Fire Wave. Het is maar een klein stukje, maar het is ontzettend heet, de auto gaf 35 graden aan, voor mijn gevoel was het nog veel warmer! Snel gekeken en foto's gemaakt bij de Fire Wave en toen weer 1km terug gelopen richting te auto. Doorweekt van het zweet is het toch wel weer heerlijk om in de auto te stappen en de airco aan te zetten. Serieus...zonder airco hou je het hier echt niet vol. Pfff..

We vervolgen onze reis naar het laatste punt van vandaag waar ons Motel "Econo Lodge" in de plaats Hurricane ligt. Deze plaats ligt in de staat Utah waar we een andere tijdzone in gaan. Het is hier 1 uur later, dus ipv 9 uur vroeger dan in Nederland is het nu 8 uur vroeger.We eten even snel een pasta bij "Prospector's place' en besluiten vroeg te gaan slapen, morgen staat er weer een flinke Hike op de planning in Zion, de Hike heet Angel's landing Hike (YouTube of Google maar eens..) en is de populairste Hike van Amerika als ik het goed heb. Wel pittig (5 uur wandelen) en niet geschikt voor mensen met hoogtevrees, wish us Luck! Haha

1. Jannie:
    5 mei 2019
    Wow, wat mooi!
  2. Jannie:
    5 mei 2019
    Dat filmpje over de Hike had ik beter niet kunnen kijken 🙀
  3. Ramona Drenth:
    7 mei 2019
    Woowww echt super hoog😅Knap dat jullie dat gedaan hebben. Ziet er wel gaaf uit zo die foto's met die rotsen😊