Dag 13. Bryce Canyon National Park

7 mei 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Het is weer tijd om verder te reizen, we eten snel een ontbijtje bij het hotel en pakken onze koffers, de koffers liggen inmiddels flink overhoop, toch wel even wennen om zo vanuit je koffer te leven haha. We springen in de auto en laten het prachtige Zion achter ons voor een reis van 2 uur richting "Bryce Canyon". Het rotsachtige landschap van Zion verandert in een groene bosrijke omgeving, heel even lijkt het alsof we weer terug zijn in Yosemite. Maar hoe dichter we bij Bryce Canyon komen hoe meer het landschap verandert. Inmiddels denken we al een hoop verschillende soorten landschappen te hebben gezien maar Bryce Canyon is toch echt weer een hele andere wereld met heel veel "Hoodoos", ook wel aardpiramide of aardpeiler genoemd (zie de schitterde foto's).

We kijken onze ogen uit en hebben voor vandaag veel verschillende uitzichtpunten en 1 Hike op de planning staan. We beginnen bij "Fairyland point", werkelijk een prachtig plaatje. Daarna rijden we door naar het punt waar de "Navajo trail" begint. Echter is deze helaas gesloten en kunnen we deze wandeling niet maken. We besluiten een stukje van de "Queens garden trail" te lopen. Eerst een flinke wandeling naar beneden, altijd jammer dat je dan weer beseft dat je hetzelfde stuk ook weer naar boven moet lopen. Met een hoop gepuf en gehijg komen we weer boven, Jeffrey heeft duidelijk een betere conditie dan ik haha, maar we hebben het weer overleefd. Trouwens een aanrader voor iedereen die ooit dit soort reizen wilt gaan maken: koop wandelschoenen! Wij zijn enorm blij met deze aankoop haha.

Vanuit deze trail zijn we doorgereden naar nog een aantal mooie uitzichtpunten:

Inspiration point, Paria view, Bryce point en Natural bridge. Echt prachtig!

We besluiten vervolgens om even wat te gaan lunchen, we lunchen bij "Cowboy Ranch House" waar we heerlijke quesadilla's en een ceasar salad eten, toch nog een beetje gezond proberen te eten tussen al het vette eten door. Het was heerlijk en het personeel was erg vriendelijk, soms een beetje te vriendelijk en overdreven aardig maar dat zal wel iets Amerikaans zijn haha.

Na de lunch rijden we naar onze volgende overnachtingsplek "Uptop Lodge" en besluiten even lekker te gaan netflixen. Rond 7 uur vertrekken we richting "Sunset point" om de zonsondergang te bekijken. Echter valt deze een beetje tegen, het was minder spectaculair dan we hadden gehoopt en houden het dan ook snel voor gezien. We moeten nog avondeten en besluiten weer naar hetzelfde restaurant te gaan als waar we ook hebben geluncht vanmiddag, dat beviel goed. We delen een portie spareribs die overheerlijk smaken en zo mals en zacht zijn dat ze zo van het bot afglijden, heerlijk! Het was weer een mooie dag met werkelijk schitterende views, het weer is inmiddels iets kouder geworden dan op onze vorige locaties maar nog steeds prima te doen, vooral met de zon erbij is het heerlijk!

Morgen vertrekken we weer naar onze volgende bestemming, een reis van 2 uur en 45 min richting "Page". Wordt vervolgd...