Dag 17. Monument Valley en Grand Canyon

11 mei 2019 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker om 7.30, we staan beide wat moe op, de afgelopen 2 nachten waren niet de beste nachten in het hotel in Moab, we hebben wat overlast van de ijsmachines die in de gang staan, die Amerikanen houden wel echt van ijsblokjes zeg, midden in de nacht rammelt het ding maar door.. En dan hebben we nog de lift nog die naast onze kamer zit, als de lift boven komt hoor je een irritant melodietje die ietwat lijkt op onze deurbel thuis, elke keer als die afgaat worden we wakker omdat we denken dat onze eigen bel gaat. Maar goed, niks aan te doen! We pakken onze koffers en springen in de auto.

Onze rondreis brengt ons vandaag (onder het genot van "On the road again") naar Monument Valley, bekend van vele films zoals Mission Impossible 2, The Lone Ranger, Transformers en nog veel meer. De reis naar Monument Valley duurt zo'n 3 uur en we rijden donkere wolken tegemoet, helaas..het regent voor het eerst in onze vakantie, en niet zo'n beetje ook.

Ons plan is om vandaag te gaan paardrijden door de Valley maar als we naar de wolken kijken zijn we toch een beetje bang dat het weer dit uitje zal gaan verpesten. We rijden naar een plek midden in de Valley, je komt er alleen door een half uur over de onverharde weg te hobbelen. Op dit moment balen we toch even dat we geen grote Jeep hebben gehuurd haha. Bij aankomst zien we de paarden al staan en wonder boven wonder is het droog! We besluiten om 2 uur lang te gaan paardrijden, beide zonder echte ervaring stappen we op een paard. Jeffrey rijdt op een wit paard (jaja, mijn prins op het witte paard bestaat echt!) genaamd Buck-e (Buck betekent bokken, als dat maar goed gaat haha) en ik krijg een bruin paard met blonde manen genaamd Yellow hair, lekker toepasselijk ook haha. In het begin is het een beetje wennen maar we krijgen het al snel door en genieten met volle teugen van dit avontuur. Onze gids is een echte Navajo Indiaan en vertelt mooie verhalen over Monument Valley en laat ons verschillende petroglyphs (rotstekeningen) zien. De paarden zijn erg lief, al heeft die van Jeff honger en bij elk struikje hapt hij er snel even iets vanaf, mijn paard wilde na 10 minuten alweer richting huis en draaide zich een aantal keer om, maar uiteindelijk was het heerlijk, wat een ervaring! We hebben er beide ontzettend van genoten, bijzonder om op een paard zo door zo'n mooi stukje natuur te rijden. Als onze paardrijtrip er bijna opzit zien we in de verte flinke buien naar beneden vallen en we duimen dat we op tijd terug zijn, wat een geluk! Nog geen 2 minuten nadat we terug zijn komt het met bakken uit de hemel.

Met een big smile op onze gezichten en een beetje een zere kont stappen we in de auto om nog even wat mooie views te bekijken, hobbelend rijden we terug. Helaas regent het op dit moment zo ontzettend hard dat er nauwelijks zicht meer is en we dus niet echt meer iets kunnen zien van de Valley. Jammer, maar onze horse ride experience was zo gaaf en we hadden zoveel geluk dat het droog was dat we het niet heel erg vonden dat we nu niks meer konden zien, tijdens onze rondrit hebben we natuurlijk ook al een hoop van de omgeving kunnen zien :).

Next stop today; Grand Canyon! De rit van Monument Valley naar Grand Canyon duurt 3,5 uur (Totaal hebben we vandaag dus 6,5 uur gereden). Het weer blijft echter slecht en we rijden bijna de hele weg in de regen. Als we in de Grand Canyon aankomen en we stoppen bij het eerste uitkijkpunt zien we ook maar weinig van de Canyon omdat het te hard regent in de verte, de voorspelling voor morgen is ook niet al te best maar we houden hoop dat we morgen wat meer kunnen zien. Onderweg zien we wel eindelijk iets waar we al een tijdje op hebben gehoopt "Wildlife!". Vlak naast de weg wapiti's, sommige toeristen zijn uitgestapt en stonden zo'n 2 meter van ze af en ze bleven gewoon rustig eten. Heel bijzonder en mooi!

We slapen vannacht in het plaatsje "Tusayan" in het "Grand Canyon Plaza Hotel". Het is eerder een soort resort, ontzettend mooi en groot, er zijn verschillende barren, een restaurant (waar we heerlijk buffet hebben gegeten vanavond) en een spa en zwembad waar we vast en zeker nog een keer in zullen duiken (gelukkig is het binnen want buiten is het vandaag maar 5 graden, brrr).

Nu nog even nagenieten van vandaag en morgen hopelijk een wat drogere dag in de Grand Canyon!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kristel Heidinga:
    11 mei 2019
    Hahahaha😂😂😂 ik ga stuk😂

Oh wat heerlijk😅

Wat een avonturen😊😊 de manier van schrijven doe je super leuk meis😘