Dag 19. Grand Canyon en Lake Havasu City

13 mei 2019 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Dag 19 alweer, het einde komt nu toch wel in zicht. We hebben nog 3 nachten te gaan voor we terug naar huis vliegen, maar wat hebben we de afgelopen weken veel gezien zeg! Het is nog niet voorbij maar we hebben echt een geslaagde vakantie!

Vanmorgen ging om 6.30 de wekker, we checken even de weersvoorspelling, Yes droog! Maar wel behoorlijk koud. We kleden ons dik aan en rijden met de auto naar het Visitor Center om vanuit daar een wandeling de maken langs de rand van de South Rim. We ontbijten snel een yoghurtje met cornflakes in de auto en gaan op pad. Ondanks de voorspelling dat het zo'n 5 graden zou zijn is het echter een stuk warmer omdat de zon al flink schijnt. Laag voor laag trekken we weer wat uit, het is toch wel zweten haha. We lopen over "The trail of time", een makkelijke route langs de rand van de Canyon met veel informatie over het ontstaan van de Canyon en de opbouw van de Canyon, er liggen verschillende stenen die miljoenen jaren oud zijn. Zo komen we er achter dat de aarde al zo'n 4543 miljoen jaar oud moet zijn.

Na een paar uurtjes wandelen besluiten we met de shuttle bus terug te gaan naar onze auto, we hebben nog een flinke reis te gaan naar onze volgende bestemming; Lake Havasu City (zo'n 3 uur en 45 min rijden vanaf de Grand Canyon). Onderweg besluiten we even te stoppen om te lunchen, vandaag is het de Subway, Jeffrey besteld een broodje en ik kies voor een wrap, wat een enorm ding is dat zeg, Jeffrey ligt alweer in een deuk omdat ik iets kleins wilde bestellen wat makkelijk te eten is..niet dus! Ik eet de helft op en de andere helft wordt morgen de lunch haha. Na de lunch springen we weer in de auto, onderweg hebben we nog wat vertraging vanwege een ongeval, en een flinke! Er lagen 3 vrachtwagen gekanteld of op de kop in de berm, het zag er niet best uit. Hopelijk is alles in orde met de bestuurders. De vrachtwagens rijden hier overigens wel een stuk harder dan in Nederland, soms rijden wij zelf 130 km per uur en worden we nog ingehaald door de vrachtwagens.

Om 15.30 komen we dan eindelijk aan in Lake Havasu City. We slapen de komende nacht in het "Windsor Inn Motel", een beetje een gedateerde inrichting maar verder helemaal prima! We laden onze spullen uit en kleden ons snel om, van klappertanden in de kou gisteravond zijn we nu afgereisd naar een gebied waar het 96 fahrenheit is, of beter gezegd: 35,5 graden Celsius! Lekker zweten dus haha. In onze zomeroutfit rijden we naar de Walmart, de Walmart is een mega grote Amerikaanse supermarkt keten, waar ze niet alleen eten verkopen maar werkelijk echt alles. Van eten tot fietsen en van kleding tot televisies, keukenapparatuur, zwembaden etc etc. Dit is echt een all-in-one winkel. Helaas houdt Jeff niet zo van winkelen anders had ik hier waarschijnlijk nog een hele tijd kunnen rondneuzen haha.

Lake Havasu City zegt het eigenlijk al, er is een Lake.. We besluiten om hier even een kijkje te nemen voordat we gaan avondeten. Wat is het mooi hier! Echt een prachtig recreatie gebied waar je heerlijk kunt zwemmen, waterskiën etc. Helaas is het al vrij laat om nog te gaan omkleden en te zwemmen dus we trekken onze schoenen uit en gaan even lekker pootje baden, het is heerlijk en echt het ultieme vakantiegevoel samen met dat temperatuurtje en de palmbomen op het strandje.

Als het tijd is om te eten gaan we naar een restaurantje genaamd "Papa Leone's" een pizzeria waar we heerlijk buiten aan het water kunnen zitten met zicht op "The London Bridge". Het is werkelijk een plaatje en met het gekrijs van een nestje jonge vogeltjes boven ons hoofd eten we samen een heerlijke pizza Hawaï. Smaakte goed!

Morgen rijden we naar onze laatste bestemming voor deze vakantie. We maken een tussenstop in het "Joshua Tree National Park" (2,5 uur rijden) en rijden vervolgens door naar Los Angeles (2 uur 15 min) waar we onze laatste 2 nachten gaan doorbrengen. Nog even optimaal genieten dus!