Dag 20. Los Angeles

14 mei 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag stond voor een groot deel in het teken van reizen. Nadat de wekker ging om 8.30u, hebben we een klein hapje ontbeten in het hotel en Bianca's wrap opgegeten. Toen de koffers weer in de auto geladen en in ongeveer 3 uur naar Joshua Tree National Park gereden.

Ook dit park is weer erg bijzonder! De Colorado desert en de Mojave desert komen hier namelijk samen. In het Mojave deel groeien heel typische bomen waarnaar het park vernoemd is: de Joshua Tree. Een heel typische en komisch uitziende boom, zie de foto's. Deze boomsoort is ook het enige type groen dat hier groeit dat boven kniehoogte uitkomt. Een erg bijzonder gezicht. Nog iets opvallends in dit park zijn de heuvels waarvan het net lijkt of er op willekeurige plekken stapels keien gestort zijn, maar ook dit is weer veroorzaakt door vulkanische activiteit.

Na ongeveer een uur in dit park doorgebracht te hebben is het weer hoogste tijd om door te rijden naar Los Angeles. Na ongeveer 2,5 uur rijden, o.a. op de de enorm drukke snelwegen in de buurt van LA, komen we aan bij ons hotel Hollywood City Inn, in de wijk Hollywood. Een mooi hotel midden in de drukte, maar wel met eigen parkeergelegenheid, erg fijn! Onderweg vangen we al een glimp op van het Hollywood sign, waar we morgen echt naartoe gaan.

Als we de koffers weer gedropt hebben de kamer, gaan we een stukje lopen richting de wereldberoemde Walk of Fame, de straat waar de beroemdheden met hun naam in een ster in de stoep vereeuwigd staan. Er zijn echt ontzettend veel sterren te zien en van 95% hebben we nog nooit gehoord, maar enkele bekenden vissen we er toch tussenuit! Langs de Walk of Fame besluiten we te gaan dineren, we eten beide een heerlijke Italiaanse pasta.

Eenmaal weer terug bij het hotel stappen we gelijk de auto weer in om naar het Griffith Observatory te rijden. Het gebouw dient als sterrenwacht maar is op maandag gesloten. Dat maakt ons niet uit, want wij komen hier alleen om vanaf de berg waarop het gebouw staat, van het uitzicht te genieten over deze enorme stad. Erg gaaf!

Op de terugweg naar ons hotel staan we plotseling nog oog in oog met een roedel coyotes! Hoe cool is dat! In alle natuurparken zien we ze niet, en dan notabene in de grote stad zie je een hele roedel lopen.

Nu gaan we lekker slapen zodat we morgen fris en fruitig nog meer van LA kunnen gaan ontdekken.