Dag 22. Los Angeles en vliegveld

16 mei 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen na het het ontbijt in het hotel stond ons het allerleukste karwei te wachten: de volledig overhoop gegooide koffers weer opnieuw inpakken! Gelukkig pasten ze, na wat proppen, nog dicht. Het was rond 10:30u toen we uitcheckten, en we hadden dus nog wat tijd over voordat we op het vliegveld moesten zijn voor onze vlucht van 19:05u.

Op de route naar het vliegveld ligt het Kenneth Hahn state park waar we nog even een kijkje hebben genomen. Een mooi park met watervalletjes , een meertje, picknickplaatsen en speeltoestellen voor de kleintjes. En dit alles ligt pal naast een olieveld waar de ja-knikkers hard aan het werk zijn. Best gek zo in het midden van de stad. Ook is er in dit park nog een mooi uitzichtpunt over de skyline van LA, maar het grauwe weer zorgde er helaas voor dat dit amper te zien was. Wel leuk was nog een stukje tuin dat speciaal ingericht was voor kolibries, die zich daar te goed deden aan het lekkers dat daar was opgehangen. We hebben een paar mooie, kleine exemplaren zien fladderen.

Daarna was het tijd om de auto weer in te leveren nabij de luchthaven. Dit ging verbazingwekkend snel, even de auto parkeren, laten scannen, spullen eruit en we mochten de bus in naar het vliegveld. Op het bonnetje zien we nog hoeveel mijl we hebben gereden deze vakantie: 3610, dat is ruim 5800 km. Best wel wat!

Zojuist zijn we door de security gekomen waar onze handbagage 3-dubbel gecheckt werd. Nu nog even het geduld bewaren voordat we mogen boarden, en dan zijn we morgen rond half 6 Nederlandse tijd als het goed weer geland op Schiphol.