Dag 7. Death Valley

1 mei 2019 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst heerlijk een uitgeslapen, een yoghurt ontbijtje gescoord bij de supermarkt, auto even bijgetankt en hup de auto in om het prachtige Californië achter ons te laten en een ruim 4 uur durende trip naar Death Valley te maken. Het is een lange weg maar we komen weer prachtige landschappen tegen, we ruilen het groene bosrijke gebied in voor een woestijnachtig landschap met veel rotsen en wat lijkt één type struik wat hier kan overleven. Wel zien we ontzettend veel vlinders, helaas zitten er nu behoorlijk wat tegen onze bumper aangeplakt.

We rijden over onvoorstelbaar lange, lege en uitgestrekte wegen en houden ondertussen de stand bij van Tottenham - Ajax. Helaas rijden we aan het begin van de tweede helft zo ver in de middle of nowhere dat we geen verbinding meer hebben, we zullen moeten wachten totdat we weer in de bewoonde wereld zijn. Gelukkig is de route erg mooi en we kijken onze ogen uit, zeker als we ineens op een plek komen dat "Mesquite sand dunes" heet. De naam zegt het al, zandduinen, ineens uit het niets zitten we in een echt zandwoestijn waar de rotsen plaatsgemaakt hebben voor fijn zand. Werkelijk prachtig om te zien!

Death Valley is de heetste plek op het westelijk halfrond en de droogste plek van Amerika, het kan hier in de zomermaanden al snel oplopen tot 50 graden Celsius. Echter is het bij ons op dit moment nog niet zo warm, zo'n 32 graden was het vanmiddag. Natuurlijk is dat behoorlijk warm maar we hadden gedacht dat het warmer zou zijn.

We slapen vannacht in het plaatsje Beatty, net over de grens in Nevada, in het Atomic inn motel. Weer een fijne ruime kamer waar we prima kunnen gaan slapen de komende 2 nachten. Eenmaal bij het hotel aangekomen laden we onze koffers uit en besluiten we even langs de supermarkt te gaan om wat eten en drinken te halen voor morgen en we hebben heerlijk gegeten bij "Gema's wagon wheel". We lopen weer richting onze kamer en zien in de verte een donkere grijze wolk waar behoorlijk wat regen uit valt, regen in Death Valley?!? dachten we. Het blijkt dat de regen alleen maar boven de bergtoppen valt en vervolgens oplost en Death Valley zelf niet bereikt door het klimaat hier, best bijzonder ... Ook zien we midden op straat een ezel lopen,  nou is een ezel niet zo heel bijzonder haha, maar om dit zomaar op de weg te zien lopen is toch best grappig om te zien.

We besluiten om lekker vroeg te gaan slapen want morgen een drukke dag die om 4 uur in de ochtend al begint, we gaan de zonsopgang bekijken op het "Zabriskie point"!