Dag 3. San Francisco

27 april 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen een beetje uitgeslapen. Na het ontbijt zijn we gaan lopen naar Pier 33 om vervolgens op de boot te stappen naar het bekende gevangeniseiland '"Alcatraz". Dit eiland ligt zon 2 km van San Francisco vandaan.

Alcatraz is van 1850 tot 1907 een militair fort geweest en daarna tot 1933 een militaire gevangenis. Daarna had het de functie als maximaal beveiligde gevangenis tot 1963. De beroemdste gevangene was "Scarface" Al Capone.

Het was een bijzondere ervaring en toch wel vreemd om te beseffen wat zich daar allemaal heeft afgespeeld in het verleden, hoe klein de cellen waren en hoe er meerdere ontsnappingspogingen hebben plaatsgevonden.

Eenmaal terug aan land hebben we onze eerste Amerikaanse hot dog gegeten, jammie!

Vervolgens zijn we met een Uber naar de Golden Gate Bridge gereden om deze van dichtbij te bewonderen. Onze Uber chauffeur stond erom bekend dat ze graag een gezellig praatje maakte met haar klanten en dit hebben we zeker ondervonden haha. Wel erg gezellig, de Amerikanen zijn doorgaans erg vriendelijk en vertellen graag hun ideeën over Amerika en haar bezienswaardigheden.

Toen we bij de brug aankwamen zagen we dat het nog steeds erg mistig was en de brug niet volledig zichtbaar was. Echter was het uitzicht naar de brug toch wel erg prachtig en hebben we een aantal mooie plaatjes kunnen schieten. We hebben ook nog een stuk over de brug gelopen, het waaide er enorm hard en de wind was aardig fris maar het was toch wel een toffe ervaring om over de o zo bekende "Golden Gate" te wandelen.

Na deze wandeling zijn we terug gegaan naar ons hotel en hebben we vlakbij een leuk restaurantje (Brenda's french soul food) gevonden waar we ons avondeten hebben genuttigd.

Dit was het dan.. San Francisco.. Een prachtige stad wat zeker de moeite waard is om eens te gaan bezoeken. Morgen ochtend gaan we onze huurauto ophalen en begint onze echt "Roadtrip" richting Yosemite national park, we kunnen haast niet wachten!!

1. Kristel Heidinga:
    27 april 2019