Dag 4. Yosemite

28 april 2019 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vandaag was een beetje een dag met twee gezichten. We startten rustig op, sliepen uit voor zo ver dat ging, aten ons ontbijtje en pakte onze koffers weer in. Onze huurauto hadden we gereserveerd om 11 uur, dus daar gingen we vervolgens naartoe. We moesten echt heel erg lang wachten onze auto en zagen onze planning al in de soep lopen. Onze teleurstelling werd echter al iets minder toen wij de auto kregen, de Hyundai Elantra bleek namelijk best een leuke bak en hij bleek ook nog eens erg lekker te rijden.

Het rijden in een automaat wende gelukkig snel en dus vervolgde we onze ruim 3 uur durende reis naar onze volgende bestemming: ons hotel in Oakhurst in de buurt (lees op ~1,5 uur rijden) van Yosemite National Park.

Om de resterende tijd vandaag nog zo goed mogelijk te besteden, checken we snel in en droppen we de koffers in de hotelkamer om weer snel de auto in te stappen. We rijden naar 2 uitzichtpunten die dicht bij elkaar liggen: Tunnel View en Bridalveil Falls.

De route ernaartoe is erg mooi. Via slingerende maar goed begaanbare wegen rijden we de met naaldbomen begroeide bergen in en zien we al enkele mooie uitzichten. Her en der komen we langs zwart geblakerde stukken bos die herinneren aan de flinke branden die hier gewoed hebben.

Eenmaal gearriveerd bij Tunnel View geloven we onze ogen niet. Het is echt zo schitterend! De foto's zijn al prachtig, maar in werkelijkheid ziet het er nog veel mooier uit. Met onze nieuwe camera proberen we de mooiste plaatjes te schieten. Vanaf deze plek is ook de Bridalviel Fall all te zien, maar onze volgende stop brengt ons nog veel dichterbij. Ook deze plek is weer prachtig en ook hier proberen we mooie foto's te maken. We moeten thuis maar eens zien hoe ze echt geworden zijn.

De zon begint inmiddels steeds verder te zakken en we besluiten terug te rijden naar het hotel. Op de terugweg op een van de bergen zien we echter de zon onder gaan en we besluiten de auto langs de weg te parkeren om hier toch ook nog even van te genieten!

Eenmaal weer in de bewoonde wereld pakken we een snelle hap als diner en kopen wat boodschappen voor morgen. Dan snel terug naar onze enorme hotelkamer met 2 tweepersoonsbedden!

1. Wendy:
    29 april 2019
    Wauw 😍
  2. Mieke:
    29 april 2019
    Niet normaal hoe mooi het daar allemaal is hè?!? Leuke verhalen om te lezen! Jullie maken er duidelijk een fantastische reis van. Heel veel plezier en liefs van ons allemaal! Ik laat de kinderen zo ook de foto’s zien. X mieke