Dag 9. Las vegas

3 mei 2019 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen, onze koffers gepakt en een ontbijt gescoord bij de plaatselijke "Denny's".. En wat voor een ontbijt!! Voor het eerst deze vakantie de o zo befaamde blueberry pancakes gegeten, wat waren ze heerlijk! We bestelde een"compleet" ontbijt en het was een flinke opgave om dat op te krijgen haha, 2 mega blueberry pancakes, 2 eieren, worstje, bacon etc (zie foto)

Met onze buikjes rond stappen we in de auto om vervolgens 2 uur te rijden richting Las Vegas, de weg is ontzettend lang en saai waardoor de reis redelijk lang duurt maar ineens is daar dan Las Vegas. De rustige wegen die we de afgelopen dagen zijn gewend, veranderen in een ontzettende drukte en chaos maar we weten er zonder kleerscheuren doorheen te komen. Wat een verschil met de afgelopen dagen haha.

We slapen vannacht in het "Alexis park resort", een hotel dat zo'n 1,5 km van de strip vandaan ligt. Doordat het hotel een stukje van de strip vandaan ligt en er geen casino's in het hotel zitten zou het eigenlijk een hele rustige plek moeten zijn. Niets is minder waar... Pal naast ons hotel ligt namelijk het vliegveld van Las Vegas en er stijgt zo'n beetje elke minuut een vliegtuig op met een hoop lawaai. Hopelijk kunnen we vannacht een beetje goed slapen.

Zodra we onze koffers in de kamer hebben gezet besluiten we met het shuttlebusje naar de strip te gaan. De afstand is ook prima te lopen maar doordat het vrij warm is pakken we het busje dat vanuit het hotel wordt geregeld. We worden afgezet in een parkeergarage. Als we met de trap naar boven gaan komen we uit in een groot winkelcentrum. We kijken onze ogen uit, ieder hotel in Vegas heeft zijn eigen thema en aan mooie afwerkingen geen gebrek. Het winkelcentrum is in het thema 1001 nacht, erg mooi!

We lopen over de strip en eten ondertussen nog een lekker ijsje.  We gaan verschillende hotels in en overal zie je gokautomaten, niet normaal hoe groots en hoe veel casino's er hier zijn. Bizar. We besluiten terug te lopen naar het hotel om even uit te rusten en om daarna een hapje te gaan eten. We eten bij restaurant "Mr. Lucky" in het Hard Rock hotel tegenover ons eigen hotel. Het eten is heerlijk!

Als we weer naar buiten lopen begint het al donker te worden. We lopen richting de strip en kijken onze ogen uit, wat een hoop mensen, verlichte gebouwen en geluid. Het is een grote kermis. We zien alle bekende gebouwen van tv, kijken naar de waterfonteinshow van de Bellagio en wagen zelf nog even een klein gokje in het MGM Grand casino. Helaas hebben we de vakantie nog niet bepaald terug gewonnen haha.

Moe maar met positieve indruk over Las Vegas zelf lopen we terug naar ons hotel. Inmiddels hebben we weer 23 km in de benen dus tijd voor een (hopelijk) goede nachtrust! Morgen nog een dag Vegas met s'avonds een hele leuke show, we kijken er naar uit!

1. Kristel Heidinga:
    3 mei 2019
    Gaaf hoor!! Hoe vind je het tot nu toe?? Zo te lezen heb je het volgens mij super naar jullie zin!
    Ben benieuwd naar jullie volgende spannende avontuurtjes
  2. Ruben van den Berg:
    3 mei 2019
    Hoi Jeffrey & Bianca, leuk om jullie reis op afstand te kunnen volgen! De verhalen roepen een hoop herinneringen bij mij op. Geniet van het vervolg!