Dag 12. Zion National Park

6 mei 2019 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker lekker vroeg, om 6 uur. De sportieve kleding en wandelschoenen aangetrokken, en na een snel wafel ontbijt in het hotel stapte we de auto in richting Zion National Park. We parkeerde de auto bij het Visitor's Centre om vervolgens naar de Shuttlebus te lopen die ons naar het begin van onze trail, de angel's landing, moet brengen. Het is deze zondagochtend, ondanks de vroegte, al behoorlijk druk. We hadden juist gehoopt door vroeg te vertrekken de drukte voor te zijn, maar we bleken niet de enige te zijn met deze gedachte. Uiteindelijk zitten we in de derde bus van deze ochtend.

De hike begint met steile maar goed begaanbare klimmen. En paar kilometer verderop begint het echte werk als er onderaan de Angel's landing zijn aanbeland. De paden houden op en maken plaats voor verraderlijke rotsen met kettingen om je aan vast te houden. Glad zand op de rotsen en diepe kloven zorgen bij ons beide voor de eerste druppels angstzweet. Na een stuk klimmen houdt Bianca het voor gezien, op een klein plateau blijft ze wachten terwijl ik nog verder loop.

Het is inmiddels vrij druk aan het worden en dat helpt niet bepaald mee op deze nauwe route, vooral niet omdat de weg terug precies over hetzelfde pad gaat en je je dus in bochten moet wringen om langs elkaar te kunnen gaan. Iets verderop, met goed zicht op het pad dat nog komen gaat, en het idee dat het er met deze drukte niet veiliger op gaat worden, besluit ik ook niet verder te gaan lopen. Het uitzicht is hier hoe dan ook al erg mooi. Ik vind het erg jammer, wellicht als we op een doordeweekse, rustigere dag waren geweest dat ik de hele route wel had gelopen. Ik schiet wat foto's en daal weer af naar Bianca. Samen lopen we weer langs de kettingen en tegemoetkomende mensen naar beneden en blijven op een uitzichtpunt nog even nagenieten. Van hieruit zijn ook een aantal prachtige en grote Californische Condors te zien (en schattige chipmunks, die zich vrij tussen de mensen bewegen).

Even later vervolgen we ons route weer naar het dal en pakken de Shuttlebus weer naar de auto. We zijn allebei best moe dus besluiten lekker terug naar het hotel te gaan.

Na een middagje relaxen sluiten we de dag af met een heerlijke Mexicaanse maaltijd bij Alfredo's A.

Morgenochtend vertrekken we weer richting Bryce National Park, waar ons weer prachtige uitzichten staan te wachten!

1. Henk van londen:
    6 mei 2019
    jullie hebben er wel wat voor over zeg lekker genieten