Dag 14. Page

8 mei 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan en uitgeslapen, want we hoefden pas om 9.45u in de auto te stappen om op tijd in Page aan te komen. Tijdens de rit van 2 uur en 45 minuten zijn we halverwege gestopt om ons ontbijtje te scoren bij de Mac.

Ruim op tijd, rond kwart over 12, kwamen we aan in Page, waar het tijdsverschil met Nederland weer terug naar 9 uur is gegaan. We stopten bij Dixie's Lower Antelope Canyon waar we om kwart over 1 een tocht door de canyon gaan maken onder begeleiding van een Indiaanse gids van de Navajo stam. Deze stam is eigenaar van dit gebied en zij mogen deze sterk in populariteit stijgende trekpleister uitbaten.

Onze verwachtingen zijn hoog gespannen want de foto's die we van deze canyon hebben gezien zijn fantastisch. Te voet lopen we naar de ingang en met steile ladders dalen we zo'n 25 meter af de canyon in. We kijken onze ogen uit. Het is zo ontzettend mooi hoe het water hier met snelheden tot wel 180 kilometer per uur de rotsen uitgesleten hebben. De foto's die wij gemaakt hebben spreken denk ik boekdelen. Deze canyon samen met de Upper Antelope Canyon, hebben o.a. geschitterd op de cover van National Geographic Magazine en ook de duurste foto ooit, is hier gemaakt. We lopen in ongeveer een uur door de ongeveer 400 meter lange canyon en maken de ene foto na de andere. De gids geeft ook goeie tips waar de beste plaatjes te schieten zijn. Wat ons betreft is deze trip volledig geslaagd!

Onze volgende stop voor vandaag, op zo'n 15 minuten afstand, is de iconische Horseshoe Bend, een 270 graden bocht in de Colorado River wat doet denken aan een hoefijzer. Ook dit uitzichtpunt is de laatste jaren enorm in populariteit gestegen en sinds dit jaar moet er dan ook toegang betaald worden om het te mogen aanschouwen. Desalniettemin genieten we ook hier van het schitterende uitzicht!

Op een paar minuten rijden bevindt zich hier ook de Glen Canyon Dam waar we ook even een kijkje nemen. Een gigantisch bouwwerk om de Colorado River in bedwang te houden en stroom op te wekken.

Voldaan besluiten we naar ons hotel te gaan, wederom op ongeveer 15 minuten rijden, om ons in te checken. De kamer blijkt echt echt enorm te zijn en Bianca besluit spontaan een rondje te gaan hardlopen op de kamer ;-).

Even later is het tijd om te gaan eten, via TripAdvisor vinden we een goed aangeschreven sushirestaurant (Blue Buddha) waar we heerlijk gegeten hebben.

1. Jannie:
    8 mei 2019
    WoW, wat een super mooie foto’s. Jullie hebben echt een geweldige reis!